Einde van het seizoen

KMD O23-2

Afgelopen donderdag haalde KMD O23-2 het kampioenschap binnen tegen Wilhelmus. Met maar liefst twee tweelingen in de basis, Daan en Dirk, en Ramon en Sebastiaan is dat wel mooi. Bijna het hele team speelt al sinds de mini’s bij KMD. Ik heb in die tijd zelf veel van deze jongens zoals Brent, Jesse en Ralph nog “training” mogen geven.

Wat is het geheim van dit team om het kampioenschap binnen te halen. Ligt dat aan de feilloze trainers of kan het zijn dat teammanager Peter Schaaff er een hecht team van heeft gemaakt? Want met Peter ben je er zeker van dat je als team aan teambuilding gaat werken. Zo hebben ze dit jaar een flitsbezoek gebracht aan Dublin, zaterdagochtend erheen, een hele dag feestvieren en dan zondag om 5:00 uur in de ochtend weer terugvliegen. Dat moet goed zijn voor de teamspirit.

Dion Boudri

Afgelopen week kreeg ik een appje van de reservecaptain van KMD4, tevens onze huis DJ, en vriend Dion Boudri. Hij had mij een stukje tekst gestuurd uit mijn vorige column en groen gearceerd.  Verder commentaar was niet nodig want ik wist het direct, de vorige bekerfinale speelde Dion met zijn team een jaar geleden, om precies te zijn vrijdagavond 2 juni om 19:30 uur.

Dit team waar veel van onze “oud” selectiespelers naar toe zijn gegaan zoals Thiemo, Randy en natuurlijk Dion zelf hadden vorig jaar een goed seizoen en wisten het kampioenschap eenvoudig binnen te halen. Hoe kan ik dit nu vergeten zijn 😊

Fietstocht

Nu het seizoen ten einde is ga ik aan mijn eigen sportieve ambitie voor dit jaar invulling geven. A.s. vrijdag vertrek ik op de racefiets met vier vrienden richting de Dordogne. De afgelopen maanden hebben we wind en regen getrotseerd en menig zondagochtend opgeofferd om aan de nodige trainingskilometers te komen, want we hebben in 8 dagen zo’n 1.300 km af te leggen.

Met een minimalistische bepakking reizen van hotel naar hotel. De eerste etappe eindigt op de Muur van Geraardsberg. Bij de volgers van de Ronde van Vlaanderen niet onbekend. Na drie dagen zijn we in Parijs en na 8 etappes eindigen we in het pittoreske Alles-sur-Dordogne. De weersvoorspellingen zijn, zoals we dit hele jaar al getrakteerd zijn; veel tegenwind en af en toe een bui. Lekker zeg!

Dus ik ga even 8 dagen offline om bij te komen van een enerverend seizoen.

Bestuurslid Technische Zaken

Vanuit verschillende kanten is mij de afgelopen weken gevraagd hoe het voorzitterschap mij tot nu toe is bevallen. Ik geef allen hetzelfde antwoord; ik ervaar het als een mooie rol en doe dit graag, maar ik heb mijn taken als Bestuurslid Technische Zaken nog niet over kunnen dragen aan een opvolger. Dat maakt mijn rol complex en veeleisend.

Inmiddels ben ik zeker een jaar bezig om het bestuur compleet te maken zodat alle zeven stoelen bezet zijn. Echter juist aan de bestuursfunctie Technische Zaken lukt het ondanks de vele personen die ik heb benaderd en de oproepen die gedaan zijn niet om invulling te geven. Dit is de functie die gaat over het voetbal. Deze moet natuurlijk op een voetbalvereniging wel ingevuld zijn. We zijn na de zomerstop bijna een jaar verder zonder we hiervoor iemand hebben gevonden.

Mocht je interesse hebben of een geschikte kandidaat weten, neem dan contact met mij op via patrick.kriek@sv-kmd.nl (mailto:patrick.kriek@sv-kmd.nl). Het zou mij en de club ontzettend kunnen helpen als wij deze functie met het nieuwe seizoen in kunnen vullen.

Zaterdag 15 juni

Zoals jullie hebben kunnen lezen hierboven ben ikzelf afwezig komende zaterdag, maar is er een hoop te beleven. Onze jeugdvoorzitter Martijn Tasma heeft alles op de rit voor het jeugd All-Stars-Toernooi in de ochtend en in de middag staat de finale van de Halve Maan cup op de agenda, dus kom om 13:30 uur naar FC ‘s-Gravenzande voor een mooie afsluiter van het seizoen.

Patrick-tegel Patrick-tegel