Nieuwe belangrijke regel in benadering scheidsrechter

Een prima initiatief

Vandaag is dit bericht door de KNVB verspreid.  KMD is blij met dit initiatief waarbij meer respect naar de scheidsrechter wordt gevraagd. Het is een goede stap op weg naar meer Fairplay.

”Op 31 juli hebben we bekendgemaakt dat vanaf dit seizoen de scheidsrechter een gele kaart toont aan iedere speler die zich niet respectvol gedraagt of protesteert richting de scheidsrechter. Alleen aanvoerders mogen belangrijke beslissingen bespreken met scheidsrechters. Voor een soepel verloop van de wedstrijden is het essentieel dat iedereen zich bewust is van deze aangescherpte richtlijn. Het is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van alle betrokken bij een wedstrijd. Dit zijn natuurlijk de (assistent-)scheidsrechters en de spelers, maar ook de trainers, begeleiders, scheidsrechter coördinatoren, bestuurders en Hoofd Opleidingen.

De komende weken gaan we benutten om iedereen zijn of haar rol toe te lichten om deze nieuwe regel volgens de bekende waarden en normen binnen KMD een vaste plaats te geven. We houden jullie op de hoogte hoe. Voor vragen kan je altijd contact opnemen met ondergetekende.

Alvast een fijne start van het nieuwe seizoen

Namens het bestuur, Marco Schregardus

240323EV38445 240323EV38445